Nam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Nam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Nam Coc

Blijf op de hoogte en volg Sietske

31 Juli 2019 | Vietnam, Ninh Bình

Zondagavond zijn we nog naar de nightmarket geweest en hebben we Vietnamees gebbqt. Zeker een aanrader voor iedereen die nog gaat :).

De volgende dag waren we met een tour mee naar nimh bin. Toen de groep iets ging bezichtigen, werde wij in nam coc afgezet. Dit is een klein plaatsje iets verderop. We zitten in een bungalow aan de rivier. We hebben s middag vooral even chill aan gedaan. We waren allebei best moe en hebben maar weinig geslapen. S middag zijn we met een bootje de rivier op geweest en hebben we verschillende grotten bezichtigd. Daarna hebben we met de familie meegegeten. Heerlijke plak rijst, paksoi, kip, koolsalade, ei en eendensoep. Daarna vroeg naar onze heerlijke bedden en heerlijke airco!

Dinsdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we na het ontbijt op de scooter vertrokken. Eerst zijn we naar een enorm grote tempel geweest, bai dinh Pagoda. Hier staan duizenden buddha beelden. Het was een enorme klim naar de grootste buddha, maar de moeite waard. Daarna naar de trang an bootjes. Hier hebben we vier grotten gezien die nog mooier waren dan in nam coc. Daarna zijn we naar het eiland geweest waar king Kong is opgenomen. Jelte herkende van alles uit de film. Op de terug weg begon het te regenen en te onweren en zijn we ergens gestopt om wat te drinken. Aangezien het niet ging stoppen, uiteindelijk in de regen verder gereden. Thuis een warme douche even gegeten en daarna lekker gechilled!

Woensdag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar birdpark gefietst. Het duurde even voordat we begrepen wat de bedoeling was. We zijn eerst naar grot met een buddha geweest en heel veel vleermuizen. Daarna een poging gedaan op de fiets een rondje te maken. Dit ging uiteindelijk niet. We zijn met een bootje naar de vogels toe gevaren. We hebben heel veel ooievaars gezien. Daarna ergens iets gedronken. Jelte zag nog een slang over de weg schieten. Gelukkig heb ik hem niet gezien. Twee Belgen hadden nog veel meer slangen gezien, blij dat ik die gemist heb. Nu chillen we hem nog bij een tentje. Dadelijk de laatste spullen in slaan en daarna met de nachtbus naar hue.

• 31 Juli 2019 - 13:46

Els:

Wauw wat doen jullie véél. Vergeten jullie niet te genieten