Halong bay - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Halong bay - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Halong bay

Blijf op de hoogte en volg Sietske

28 Juli 2019 | Vietnam, Ha Long

Gister met de trein terug gekomen naar sapa, taxi gepakt naar ons hostel, ontbeten en zitten wachten op de bus. Met de bus naar halong bay gereden. Jelt en ik hadden gekozen voor de Classic tour i.p.v. de party tour. Met een klein groepje gingen we aan boord van het schip. Er hadden een mooie hut met heerlijke bedden. Daarna geluncht waarbij we allerlei lekkere Vietnamese gerechtje kregen. Omgekleed en met een kleinere boot naar een lagune gevaren. Met de kano’s konden we door een lage tunnel (gat in de rotsen) naar de lagune varen. Hier lekker rond gedobberd en geluisterd naar het verhaal over het ontstaan van de rotsen in halong bay. Een draak wilde mensen beschermen en is daarom neergestreken in halong bay, de rotsen zijn de overblijfselen van zijn lichaam. Het wetenschappelijk verhaal is dat door het schuiven van de aardplaten de rotsen boven het zeeniveau zijn uitgekomen. Daarna hebben we nog lekker gezwommen en zijn we terug gegaan naar de grote boot. Hier hebben we een kookworkshop springroll maken gedaan en kokoswijn op. Daarna weer heerlijk Vietnamees eten op. S avonds heeft Jelt een poging gedaan om inktvis te vangen. Hij ving er een, maar deze liet helaas weer los. Daarna met een aantal andere op de rand van de jacuzzi gezeten en lekker zitten kletsen.

De volgende dag heb ik s morgen mee gedaan aan Tai chi, Jelt was niet over te halen en daarna hebben we ontbeten. We zijn naar de surprise grot gevaren en zijn hier naar binnen gewandelde. Het was net alsof je in een sprookje kwam. Daarna nog even geluncht en we zijn weet terug gevaren naar de haven. Nu nog een nachtje in Hanoi en morgen met de bus naar Nimh bin.

• 28 Juli 2019 - 08:40

Lisanne:

Wauw, jullie rennen door Vietnam heen! In die korte tijd echt al zoveel tofs gezien en gedaan. Vergeet ook niet te genieten he! Liefs x

• 28 Juli 2019 - 09:58

De Breedjes:

Wat hebben jullie het naar je zin

• 28 Juli 2019 - 11:02

Anneke:

Ben vooral onder de indruk van die foto!!!!

• 28 Juli 2019 - 18:47

Cora:

Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten.
    Ben heel benieuwd hoe wij het gaan beleven