Sapa - Reisverslag uit Sa Parr, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Sapa - Reisverslag uit Sa Parr, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Sapa

Blijf op de hoogte en volg Sietske

26 Juli 2019 | Vietnam, Sa Parr

Woensdagavond hebben we de nachttrein genomen naar sapa. S morgen waren we gaan kijken op de rails die dwars door de smalle straatjes in Hanoi gaat en s avonds reden we er zelf. De nachttrein was prima. We hebben alleen niet geslapen, dat was jammer. We waren rond half 8 in het hotel waar we lekker ontbeten hebben. We zitten net buiten het centrum, maar kijken vanuit ons bed over de rijstvelden! Het werd alleen snel mistig, dus daar ging het uitzicht. Omdat we erg brak waren we nog niet helemaal gewend zijn aan de nieuwe tijden... besloten we vandaag toch maar een trekking te gaan doen. Om half 10 vertrokken we. Het eerste stuk over het afvalt ging prima, maar daarna gingen we over modderige paden. Dit was zo glad dat ik me als Bambi op het ijs voelde. Jelt ging natuurlijk soepeltjes naar beneden. Ik heb hand in hand gelopen met twee lokale vrouwtjes die me verteld waar ik mijn voeten moest neerzetten. Gelukkig was ik niet de enige kneus in de groep :). We zijn naar drie villages geweest. Bij een hebben we geluncht. Daarna zijn we met een busje terug naar sapa gegaan. De homestay waar we verblijven heeft een bakkerij en we hebben een heerlijke taartje met een smoothie op. Daarna gedoucht en even gechilled op de kamer en daarna op het terras gegeten en een leuk gesprek gehad met de eigenaar over sapa. We waren allebei erg moe dus vroeg naar bed!

Vanmorgen lekker rustig aangedaan. Ontbeten met een bananenpannenkoek voor Jelt en yoghurt met fruit voor mij. Daarna de tassen opnieuw ingepakt, was nu al nodig haha. Daarna naar het centrum gelopen waar we eerst een trein naar boven hebben genomen en daarna zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan. Dit was best spannend. Want de rijstplantage lagen echt een stuk lager dan de kabelbaan. De omgeving is super mooi. Eenmaal boven begon het te regen en de mist was zo dik dat er geen uitzicht was. We dachten, dan klimmen we een klein stukje omhoog naar een buddha, en toen nog een stukje naar een mooi huis en uiteindelijk naar boven. We hebben een foto op de top gemaakt en zijn toen weer rustig naar beneden gelopen. Het is bizar hoe groen alles hier is en hoe dicht begroeit. Jelt heeft nog gekeken voor wilde dieren, maar ze niet gespot. Nu drinken we nog wat bij de homestay, genietend van de mooie uitzichten en dadelijk met de trein weer terug naar Hanoi! Morgenochtend, als het allemaal goed gaat, gaan we naar halong bay!

• 27 Juli 2019 - 13:13

Els:

Weer een hoop ervaringen en indrukken rijker. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en genieten. Mooie foto's