relaxen op don deth - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sietske Blok - WaarBenJij.nu relaxen op don deth - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

relaxen op don deth

Blijf op de hoogte en volg Sietske

20 Juli 2016 | Laos, Don Det Tok

Maandag om half 9 naar het vliegveld, prima vlucht en op tijd aangekomen in pakse. Gelijk door naar 4000 eilanden. Ging er alleen een local bus, dat was een tuktuk met 25 mensen, allemaal locals en een Frans gezin en ik, kippen en heel veel rijst en dat soort dingen. De rit zou 3 uur duren, maar na vijf uur waren we er pas. In het begin kon ik er wel om lachen omdat het mega grappig leek, maar na een tijd tegen vreemde aangeplakt te zitten was ik er klaar mee. Vervolgens was ik door een vent ergens anders afgezet op het eiland met de boot. Had ik uiteindelijk een vreselijke kamer geboekt. Het licht werkte niet, geen wc of douche, gaten in de vloer en buiten was ook geen verlichting. Ik dacht ik ga zo heel hard huilen! Maar toen vond ik het dorp en nu heb ik een mooie kamer met airco voor veel te veel geld.

Dinsdag ben ik gaan kayaken. Ik zat in een hele leuke groep en in de kayak met een meisje uit Zwitserland. We hebben gebbqt en zijn naar de wijdste waterval geweest. Kayaken was best zwaar. Ook zijn we naar Cambodja gevaren en hebben we daar gezwommen. De gids verzekerde met dat er geen slangen waren ;). S avonds met een groepje gegeten en cocktails gedronken.

Vandaag lekker uitgeslapen en een fiets gehuurd. Je kan het hele eiland over en via de brug naar een groter eiland. Daarna gezwommen bij een waterval en de rest van het eiland verkend. We moesten door een stuk jungle heen fietsen. En over bruggen waarvan ik betwijfelde of ze het zouden houden. Ik kwam het Engelse meisje uit luang prabang tegen en vanavond gaan we wat drinken!

Morgen ga ik met de bus naar Cambodja. Geen normale bus maar de v.i.p. Bus.

Liefden tot in Cambodja!

• 20 Juli 2016 - 13:57

Femke:

Enjoy de v.i.p.-bus ;)! Hoop dat je dan geen vijf uur over doet haha. Naar dat het even zo moeizaam ging, maar dan geniet je wel extra weer van de leuke dingen :). Veel plezier in Cambodja!

• 20 Juli 2016 - 16:11

Els:

He backpackster een V.I.P. bus??? Haha goede reis en heel veel plezier weer in Cambodja. Dat je maar weer mooie dingen mag zien en leuke ervaringen en ontmoetingen krijgt. X