Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Sietske

24 Juli 2019 | Vietnam, Hanoi

Maandag zijn we om 17.20 vertrokken vanaf Brussel. Lekker film gekeken tot in Doha. Overstappen ging vlot en de tweede vlucht lagen we te slapen voordat we waren vertrokken. Dinsdag kwamen we aan in Hanoi. Het was even spannend, er kwamen geen koffers meer en we hadden jelte zijn tas nog niet. Na 20 min wachten kwamen er gelukkig nog een paar tassen aan. Met de taxi maar het hostel, waar we met twee meisje uit Amerika op de kamer liggen. Lekker rond gelopen in de stad, naar de red bridge geweest en daarna bij een straattentje hotpot gegeten. Dit is een hete soep met groentes en noedels en daar werd vis in gekookt. Super lekker. Daarna nog een wandeling gemaakt en naar de Beer street. Smal straatje met plastic krukken waar iedereen biertjes drinkt. Jelt heeft heerlijk geslapen, ik heb helaas ieder uur voorbij zien komen. Woensdag zijn we eerst mee geweest met een walkingtour. We zijn naar de eatstreet geweest, de markt en het treinspoor dat vlak langs de huizen gaat. We hebben leuke mensen ontmoet en daar zijn we daarna mee gaan lunchen. Met zijn drieën zijn we daarna naar een Vietnamees huis geweest, een poppenspel op het water en naar een mooie tempel. Daarna met zijn vieren wat gegeten en biertjes gedronken. Vanaf half 7 was er namelijk gratis bier. Nu wachten we op de nachttrein om naar sapa te gaan!

• 24 Juli 2019 - 12:04

Everdien:

Hoi Sietske en Jelte,
    Zo te lezen en te zien op de mooie foto’s hebben jullie al een interessante kennismaking met Vietnam gehad. Heel leuk om jullie reis te volgen dmv het verslag en de foto’s! Een mooie reis met veel plezierige ontmoetingen gewenst samen! Groetjes, Ton en Everdien

• 24 Juli 2019 - 12:54

Els:

Ha Jelt en Siets. Heerlijk verslag om te lezen, in zo'n korte tijd alweer zoveel gezien. geniet er lekker van en Siets misschien slaap je in de trein. X

• 25 Juli 2019 - 06:56

Cora De Vette :

Leuk om te lezen wat jullie hebben gedaan.
    En heel benieuwd naar Sapa .

• 25 Juli 2019 - 08:41

Anneke:

Dat ziet er meteen leuk uit! Bizar he, die spoorlijn, ik herinner me het nog goed.