Siem Reap - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Sietske

25 Juli 2016 | Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Zaterdag met de bus naar Siem Reap. We waren er twee uur eerder dan verwacht. Ik had een meisje bij de grens van Cambodja leren kennen en had het zelfde hostel geboekt. Bij het inchecken kwamen we elkaar gelijk tegen. Ook fijn om weer even Nederlands te kunnen praten. Samen een heerlijk westerse lunch op (sandwich met zalm) en een detoneren drankje. Beetje geshopt en gerelaxt. S avonds met een groepje Cambodjaans wezen bbquen. Siem Reap is wel duurder, maar de sfeer is hier veel beter.
De volgende dag om 4 uur opgestaan om de zonsopkomst te zien bij Ankhor Wat. Dat was echt een wauw momentje. Daarna een rondleiding gehad door verschillende tempels waaronder de tempel waar de film tomb raider is opgenomen. S middag gekeken hoe ik het best naar Bangkok kon komen. Dit was nog een hele onderneming. Vliegen was een te dure optie en qua tijden echt niet fijn, dus uiteindelijk met de bus naar Bangkok, daar slapen en dan met een bus en een boot naar koh tao. S avonds met een groepje Nederlands lekker pizza gegeten en naar de night market gegaan.
Vandaag doe ik de grote toer van tempels. Deze tempels liggen verder uit elkaar. We hadden een goede gids, die veel wist en goed Engels sprak. Hij vertelde onderweg naar de eerste tempel dat er heel veel cobra s zitten. Dus ik nog ook langs de weg en in de buurt van tempels? Hij ja ze wonen in de termiet dingen. Je snapt dat ik dus erg op mijn hoede was. Vervolgens kwamen we bij een tempel en vertelde de gids dat hij hier een keer een foto van zijn gasten stond te maken en dat er toen een groene slang uit de boom viel. Ik heb zoveel mogelijk tussen de bomen doorgelopen en schrok bij ieder raar geluidje hahaha.
De tempels waren erg mooi. De gids legde veel uit over de afbeeldingen en de betekenis daarvan. Maar ook de invloed die het parlement nog steeds heeft op het volk en hoe corrupt het land is. Nu is het ook prima om hindoeïstisch of boedistisch te zijn, de godsdiensten nemen zelf dingen van elkaar over. De zonsondergang viel een beetje tegen. Daarna lekker Ankhor bier gedronken met elkaar en gegeten.
Morgen vroeg de bus naar Bangkok, waar ik 1 nachten zal blijven en dan de bus en boot naar koh tao.

Onederz hostel is zeker een aanbeveling, super schoon en een zwembad op het dak.

Tot in Thailand! Liefs

@ria ik ga niet naar Myanmar, maar het staat nog wel op mijn lijstje!



  • 25 Juli 2016 - 18:56

    Brigitte:

    Hé lieve Siets,
    Wat een mooie ervaringen doe je weer op. Die slangen lijken me ook doodeng. Gelukkig heb je ze niet gezien!
    Goede reis naar Bangkok en Koh Tao! x

  • 26 Juli 2016 - 20:36

    Els:

    He Siets inmiddels zit je in Bangkok, en reis je zo weer door. goede reis verder en heel veel plezier op je volgende bestemming. Hoop dat daar geen slangen zitten/zwemmen. LY. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

Vliegen naar Bangkok en dan zien waar ik heen ga!

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2016

dankjewel

10 Augustus 2016

ao nang, spa, kayaken, beach

05 Augustus 2016

khao sok

03 Augustus 2016

ao nang en eiland tour

31 Juli 2016

check!
Sietske

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 21303

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Vietnam

29 April 2018 - 13 Mei 2018

Shanghai en Bali

09 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Sri Lanka

11 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

14 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Thailand en Bali

Landen bezocht: