in the jungle.. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu in the jungle.. - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

in the jungle..

Blijf op de hoogte en volg Sietske

23 Juli 2015 | Thailand, Chang Klan



S morgens werden we met een busje opgehaald en moesten we eerste ergens een verzekering afsluiten en eten halen op de markt. Ik zit met allemaal mensen in een groep van 18 tot 28. We zijn met 8 jongens en 3 meiden. Het eerste stuk lopen we langs een rivier, waar we gaan zitten lunchen. Er wordt nog even uitgelegd dat er giftige spinnen zijn, zoals de zwarte weduwe en een bepaald soort 1000 poot. In hoog tempo beginnen we aan een klim. Ergens moeten we een rivier over springen en natuurlijk redde ik dat niet en knalde ik tegen de boomstronk aan. Heel mijn been op en her voelde meteen blauw. Iedereen was de rest van de trip super behulpzaam en gaf me overal een hand haha. Onderweg nog wel een zwarte weduwnaar gezien in een web.

Onderweg gestopt bij een waterval en toen begonnen aan het laatste stuk van de tocht. Die was erg zwaar. Aangekomen in het dorp was er een afdakje met tafel waar we aan konden zitten, een gat in de grond dat diende als wc en een tuinslang die de douche voorstelde. Als snel leerde je iedereen kennen en we hadden echt een super leuke groep. S avonds biertje drinken met zijn allen en vervolgens in een houten hut op de grond geslapen. Per twee personen deelde je dan een clamboe. Als iemand zich omdraaide, dan Rolde de rest zo mer haha.

De volgende ochtend ontbeten en we beklommen het laatste stukje de berg op. Daarna zijn we alleen maar afgedaald. We liepen tussen de rijstvelden door. Tussen de rijstvelden zijn een soort verhoginkjes waar je voetje voor voetje moet lopen. Ik wilde mijn voet neerzetten en stond bijna boven op een slang. Ik natuurlijk gillen en de rest balen dat ze hem niet hadden gezien. Daarna moesten we over een hekje heen klimmen en daaronder lag ook een slang. Daarna gegeten bij iemand die daar in zon houten hutje woonde. Daarna een school bezocht waar de jongen nog even een potje hebben gevoetbald. Het laatste stuk langste de rivier gelopen.
We kwamen aan bij de waterval waar we eerst lekker hebben gezwommen. Er zaten allemaal vissen die aan je voeten zaten te peuzelen.s avonds bleven we daar slapen in super romantische hutjes. Eerst met zijn allen zitten kaarten en daarna drinkspelletjes gespeeld. De mannen besloten om nog een duik te nemen. Daarna naar bed. Ik wilde nog even naar de wc gaan, lag er een slang op de weg. Dus ik riep naar de rest slang slang slang. Een van de jongens pakte hem op om hem weg te gooien. Maar in plaats daarvan gleed de slang weg en lag hij nog dichter bij mij, met als gevolg dat ik niet meer naar de wc durfde. Uiteindelijk is er iemand meegelopen.

De laatste dag hoefde we nog maar een klein stukje te lopen. Daarna hebben we in een rivier op een olifant gereden. De tocht eindigde met een bamboe rafting. De bamboevlotjes waren gemaakt van een paar stokken bamboe en fietsbanden. Je kon hier met zijn vieren op. Door een stuurfoutje kwamen we in de takken terecht en werd ik zo van het vlot geduwd. Iedereen lachen, want natuurlijk was ik de enige die er in lag. Daarna geluncht en terug naar het hotel.

Vandaag een relax dag en morgen naar Pai. Dit ligt nog meer in het noorden. Zondag met de bus weer terug en maandag met het vliegtuig naar krabi, om daar naar de eilanden te gaan.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Liefs Sietske

  • 23 Juli 2015 - 08:54

    Heleen:

    Hee Sietske, geweldig! Je hebt de jungle overleefd en volgens mij ben je nu helemaal over je slangenangst heen ...? Het klinkt wel heel tof en ook heel gezellig om dit avontuur met zo'n groep te doen. Vanaf nu heb je geen enge dingen meer, toch? Geniet er maar van! Groetjes Heleen

  • 23 Juli 2015 - 09:02

    Robine:

    Zo Siets, wat een avontuur! En al die slangen onderweg, dapper hoor!
    Kus
    Robine

  • 23 Juli 2015 - 09:10

    Trudy:

    Super, wat je allemaal meemaakt :) Echt gaaf om jouw avonturen te lezen. Stil zitten is er weinig bij zo te horen. Have fun! x

  • 23 Juli 2015 - 09:11

    Carolien Kruijs:

    Jeetje Sietske, respect hoor! Wat een avontuur, ik doe het je niet na.
    Fijn dat je een leuke groep om je heen hebt en dat jullie elkaar helpen.
    De slangen voelen geloof ik aan dat ze juist jou moeten hebben...
    Ik zou ook bang zijn, hoor.
    Nog veel plezier op je reis!
    Bij 'an idiot abroad' zag je ook zo'n jungletocht. Ik denk dat jij daar erg
    om moet lachen als je die serie een keer van me leent.
    Liefs, Carolien

  • 23 Juli 2015 - 09:54

    Sharon:

    Siets ik vind je stoer!!!
    Ook dit weer overleefd en klinkt als een super ervaring.
    Gaaf zeg door de jungle en er moet toch iemand in de groep zijn die in t water ligt!! Haha
    Leuk, geniet nog daar!
    Lekker even bijkomen van alle slangen ervaringen.
    Dikke kus!

  • 23 Juli 2015 - 11:07

    Els:

    wat een avontuur Siets! nu even relaxen voordat je aan het volgende begint. heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! en dan op naar de volgende avontuur en contacten.
    mama. xxxxxxxxxxx

  • 23 Juli 2015 - 12:12

    Esther:

    Ha Siets, wat super leuk om jouw avonturen te volgen. Gewoon hier in mijn luie stoel in mijn slangenvrije tuin haha;-)
    Groetjes en een dikke kus!

  • 24 Juli 2015 - 22:18

    Diana:

    Meid wat stoer van je. Alleen al de verhalen over de slangen bezorgt mij koude rillingen. Ben als de dood voor slangen. Zou gek worden. De rest wel ontzettend gaaf. Kijk uit naar de rest van je verhalen.
    xxx veel plezier.
    Diana

  • 25 Juli 2015 - 16:23

    Everdien:

    Wat een ervaring, ondanks alle slangen!

  • 25 Juli 2015 - 16:27

    Everdien:

    Leuke foto, die op die olifant!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chang Klan

Thailand en Bali

Backpacken door Thailand en relaxen op Bali.

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2015

het einde nadert

04 Augustus 2015

eerste dagen Bali

01 Augustus 2015

Singapore

30 Juli 2015

ao nang en koh phi phi

25 Juli 2015

pai
Sietske

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 21221

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Vietnam

29 April 2018 - 13 Mei 2018

Shanghai en Bali

09 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Sri Lanka

11 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

14 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Thailand en Bali

Landen bezocht: