bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

bangkok

Blijf op de hoogte en volg Sietske

13 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Oké, hierbij een langer verslag ;)! Op dit moment zit ik in een cafeetje, omdat het keihard regent en onweert. En net als je denkt dat het niet harder kan regenen, gaat het nog meer los.
De vliegreis ging voorspoedig. Niet veel kunnen slapen. Na een korte tussenstop in China, met slechte WiFi, door naar Bangkok. Om 11 uur was ik geland en ging een strijd met de klok aan, want om 13.00 zouden we gaan fietsen met Co van Kessel. Snel naar de paspoort controle en daar ook een visum gekregen, koffer halen, geld pinnen en naar de trein. Wel relaxt dat je al weet hoe je in de stad moet komen.
Daarna in een roze taxi, naar Co van Kessel. Ik was zelfs nog eerder dan de andere meiden.
Super leuk om Jane (collega) hier in Bangkok te zien. En ook heel erg fijn om aan te komen en gelijk bekenden te zien. Jane is in Bangkok met zes vriendinnen, waarvan zij met twee vriendinnen naar noord Thailand gaan en die andere meiden naar het noorden van Laos.

Bij het verzamelpunt kwam ik een meisje tegen waarmee ik heel lang op dansen heb gezeten. Super gezellig. De fietstour was heel gaaf. We waren met een groep van 15 mensen, allemaal Nederlanders natuurlijk. Eerst zijn we naar de boot gefietst en in de boot werden ook de fietsen gezet. Na een stukje varen door de kanalen van Bangkok gingen we eerst lunchen en naar een tempel. Daar moest je met iets schudden en dan kwam er een stokje uit met een nummer. En daarbij hoorde dan een boodschap bij. In mijn boodschap stond dat mijn wensen snel uit zullen komen. (Kan ik voor iemand anders nog iets wensen?) en ook mijn plannen zullen met steun van andere lukken. Het is beter om rustig aan te doen. (Dat gaat wel, goed komen). Verloren personen worden gevonden (ik weet nog niet wie ik kwijt was...) en er zal geluk aankomen. En ik ga iemand ontdekken die een goede match is.... Deze vakantie gaat helemaal goed komen. Tijdens de fietstocht gingen we over smalle paadjes, waarbij je hoopte dat je de bocht goed nam en niet in het kanaal eindigde. We fietsten langs huizen, tuinen, kanalen en tempels. Tijdens het varen kwamen we een varaan tegen en later een hele dikke die lag te zonnen. Als laatst gingen we nog door Chinatown. Deze fietstocht is zeker een aanrader, voor wie Thailand op een andere manier wil ontdekken. Het tempo is rustig en met een nacht overgeslagen heb ik hem ook met gemak gehaald ;).

Daarna zijn we naar het hostel gegaan. Een super kleine kamer waar we met zijn 8en sliepen, allemaal te gelijk in het midden staan lukte zeg maar niet. Omdat we door de regen naar het hostel moesten rennen, en we zeiknat waren en ik nog in mijn kleding uit Nederland liep (fietsen in een lange broek is geen aanrader) eerst even lekker koud gedoucht onder een pis straaltje.
Daarna lekker uiteten gegaan en de avond afgesloten met cocktails.

Vanmorgen vertrokken de andere meiden naar het vliegveld. Ik heb nog even lekker uitgeslapen en ben daarna lekker gaan ontbijten, oké lunchen. Nog even geshopt en daarna een heerlijk, pijnlijke massage gehad.

Vanavond ga ik met de nachttrein naar Laos. De trein vertrekt om 20.00, voor jullie om 15.00.

Tot in Laos! Liefs

  • 13 Juli 2016 - 11:49

    Robine:

    Wat een mooi avontuur weer. En dan ben je er nog maar net. Ben benieuwd naar je avonturen die je nog gaat mee maken.

  • 13 Juli 2016 - 12:07

    Carolien:

    Jeetje Siets, je laat geen tijd verloren gaan zeg! Heel leuk om weer mee te mogen genieten van jouw reisavonturen. Liefs Carolien

  • 13 Juli 2016 - 14:09

    Mama:

    Wat een heerlijk verslag Siets! Fijn dat je het gelijk al naar je zin hebt. En.......ik hoop dat je wensen uitkomen ;-). Kus!

  • 13 Juli 2016 - 21:48

    Maaike:

    Klinkt als een goede start van je avontuur! X

  • 18 Juli 2016 - 11:58

    Jolanda Rijneveen:

    Sietske veel plezier leuk verslag blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

Vliegen naar Bangkok en dan zien waar ik heen ga!

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2016

dankjewel

10 Augustus 2016

ao nang, spa, kayaken, beach

05 Augustus 2016

khao sok

03 Augustus 2016

ao nang en eiland tour

31 Juli 2016

check!
Sietske

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 21203

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Vietnam

29 April 2018 - 13 Mei 2018

Shanghai en Bali

09 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Sri Lanka

11 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

14 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Thailand en Bali

Landen bezocht: