van Rotterdam naar Negombo - Reisverslag uit Lewis Place, Verenigde Staten van Sietske Blok - WaarBenJij.nu van Rotterdam naar Negombo - Reisverslag uit Lewis Place, Verenigde Staten van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

van Rotterdam naar Negombo

Blijf op de hoogte en volg Sietske

14 Juli 2017 | Verenigde Staten, Lewis Place

Gister zijn we met de trein van Rotterdam naar Düsseldorf gereisd. We konden snel inchecken en door de douane.
We vlogen met Emirates en we hadden echt top plekken. Met zijn tweeën bij de nooduitgang, voor onze stoel konden we nog een dansje doen. Weinig geslapen, maar wel lekker films gekeken! En voor vliegtuig eten was het erg lekker!
Aangekomen in Dubai, moesten we drie uur wachten. Alvast gezocht naar slaapplekken voor de terugvlucht. De tweede reis ging snel, met wat kleine hazenslaapjes. Echt uitgerust waren we niet. Daarna een taxi genomen naar het guesthouse in Negombo. We hebben een hele nette kamer en een uitzicht waar je u tegen zegt. De eigenaar is erg vriendelijk en hielp ons met het boeken van een stadstour. Blumarine (ja zonder e) is een echte aanrader.
We hebben ons even omgekleed en zijn eerst even gaan lunchen. Lekkere bananenpannenkoeken met verse fruitshakes. Daarna met de tuktuk de stad door. Dat is al een beleving op zich. Aziaten en verkeer. We dachten een paar keer; nou dit was het dan! Gelukkig zijn ze daar gewend om met zijn allen naast elkaar te rijden, aan de verkeerde kant te rijden, op het laatste moment te remmen en elkaar af te snijden.
De eerste stop was bij de vismarkt. Door de lucht alleen al heb je geen trek meer in vis. Overal op zeiltjes liggen geslachte vissen. Vooral grote tonijnen, zeebaars, krabben, zwaardvissen en garnalen. De vissen werden gekoeld met zeewater en overal zaten vliegen op. En de lucht... niet te doen. Ook zijn we bij de mensen wezen kijken die de vissen uit de netten aan het schudden waren. De vissersboten zien er uit allemaal verschillende kleuren, waardoor het heel gezellig oogt (met je neus dicht dus). Daarna zijn we naar de haven geweest. Veel zwerfhonden die onder de boten sliepen. We zijn ook naar de Nederlandse kanalen geweest. Je herkent ze meteen. Vroeger is Sri Lanka namelijk ook een kolonie geweest van Nederland! De Nederlandse kerk was dicht, maar ook daar zag je onze kerken in terug. Daarna zijn we nog naar een tempel geweest. Deze was half boeddhistisch en half hindoeïstisch. De beelden zijn niet van goud maar heel kleurrijk. Het boeddhisme wordt als leer beschouwd en niet als godsdienst. Daarna zijn we lekker wat gaan drinken en hebben we even op het strand liggen slapen. Daarbij moesten we opletten voor de krabben, want die maken je zomaar wakker door over je hand te lopen ;)!
We zijn in de hoofdstraat gaan eten bij Papou's restaurant. Jane heeft garnalen gegeten en ik tonijn. Wel eerst even gecheckt of ze van de markt kwamen en gekocht zijn van die vieze zeiltjes. Gelukkig kwamen ze vers van de boot en zijn ze gelijk de koeling in gegaan. We zullen vannacht merken of dat ook echt zo is ;). Ook hebben we heerlijke Sri Lankaanse thee op. Wel met melk en suiker anders is het erg sterk.

Morgen gaan we met de taxi naar kandy. We stoppen ook nog bij een olifanten weeshuis. De trein zat helaas al vol.

• 14 Juli 2017 - 16:59

Carolien:

Hoi Sietske en Jane, wat fijn om te lezen wat jullie meemaken. Lijkt me echt smerig, die vis met vliegen, bah! Goed dat jullie even gecheckt hebben of jullie dat niet aten. De mensen die daar wonen moeten hele sterke magen hebben. En dat drukke verkeer zie ik ook voor me, kan me voorstellen dat je dan schietgebedjes doet. Nog veel plezier en stay in touch. Kus voor jullie allebei!

• 14 Juli 2017 - 17:10

Jolanda:

Wat leuk om een beetje 'mee te reizen'..

• 14 Juli 2017 - 17:12

Jolanda:

Veel plezier! Groetjes, Jolanda

• 15 Juli 2017 - 10:49

Els :

Jullie eerste dag is al genieten. Heerlijk hoor!

• 15 Juli 2017 - 15:08

Lisanne:

Fijne vakantie!!!

• 16 Juli 2017 - 19:26

Anneke Koorn:

Klinkt goed Siets, veel plezier!

• 16 Juli 2017 - 23:43

Anne: