Seminyak, canggu, kuta, uluwatu en jimbaran - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Seminyak, canggu, kuta, uluwatu en jimbaran - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Seminyak, canggu, kuta, uluwatu en jimbaran

Blijf op de hoogte en volg Sietske

11 Mei 2018 | Indonesië, Seminyak

Maandag zijn we eerst in het zwembad geplonst. Iedereen was erg moe. Aan het einde van de middag naar het strand gelopen voor de Sunset. Daarna lekker gegeten. Nog een beetje door seminyak gewandeld en heerlijk bij ons hotel gaan zitten. We hadden een koelkast en zo n koud drankje smaakt dan toch wel erg goed! De volgende dag was iedereen nog steeds gaar. Na een goed ontbijt lekker aan het zwembad gelegen. S middag naar het strand gegaan. Je kent vast de bekende foto s wel, de gekleurde zitzakken en gekleurde parasolletjes. Super gezellig. Jelte heeft zijn eerste surfles genomen en natuurlijk stond hij gelijk! Daarna lekker wat gegeten en s avonds ook rustig aan gedaan.
Woensdag zijn we met Happy naar Canggu geweest. De nieuwe hotspot van Bali. Een druk strand vol met surfers. Ik vond het strand in Seminyak toch gezelliger. Old man is the place to be, ik vond het tegenvallen. S middags dus weer lekker naar Seminyak gegaan. Daar heeft Jelte nog een keer gesurft en hij deed het echt super goed. S avonds nog wat spulletjes gekocht in Seminyak en daarna weer in de chill stand.

Mama s verjaardag!

Donderdag werd mama 60. We hadden ballonnen en kaarsen meegenomen en de ontbijtplek versiert. Jelte had een ketting en een diadeem meegenomen. Helaas heeft ze hem alleen opgezet voor de foto ;). Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar kuta gegaan. We zijn naar het zelfde hotel gegaan als waar we zijn gestart. Daar hebben we een taxi gepakt naar Jimbaran. Hier werden we door Bea, Andrew en Avell opgehaald. We zijn naar een nieuw strandje gereden, Melasti beach, waar we geproost hebben met bintang op mama haar verjaardag. Daarna zijn we naar het beroemde padang padang geweest. Dit is een van mijn favoriete spots. Het is er inmiddels vol met toeristen, maar het blijft erg mooi. Hier hebben we nog gezwommen met elkaar. Daarna zijn we naar de beroemde tempel geweest. Hier zijn de apen erg agressief en moet je dus goed op je spullen passen. We hebben de dag afgesloten op jimbaran beach. Hier hebben we bij zonsondergang vis gegeten op het strand. Je kiest eerst uit wat je wilt hebben en je betaald per gram. Daarna ga je op het strand zitten en wordt het bereid naar je toegebracht. Heel gaaf! Het was een super leuke dag en wat hebben we toch een lieve familie wonen hier! (Andrew is ook te boeken voor tours!)

Onze laatste dag is inmiddels aangebroken. Vanmorgen nog even relaxt in het zwembad gelegen en daarna zijn mama en papa de stad in gegaan. Jelte en ik gingen nog even een tattoo laten zetten.
Daarna s middags op het strand gehangen en genoten van de laatste zonsondergang op Bali! Terug naar het hotel om om te kleden en daarna met Andrew, Bea en Avell heerlijke saté gegeten bij een localspot! Ter afsluiting nog een drankje gedaan in een rooftopbar. Nu zijn we aan het wachten om in te checken voor Shanghai. Daar hebben we een overstap van 17 uur voordat we door vliegen naar Amsterdam. Morgen nog Shanghai verkennen en dan echt weer back to real life!