ella, arugam bay en mirissa - Reisverslag uit Bandaramulla, Sri Lanka van Sietske Blok - WaarBenJij.nu ella, arugam bay en mirissa - Reisverslag uit Bandaramulla, Sri Lanka van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

ella, arugam bay en mirissa

Blijf op de hoogte en volg Sietske

25 Juli 2017 | Sri Lanka, Bandaramulla

Donderdagavond moesten we vroeg naar bed, wat niet helemaal lukte omdat sommige mensen hun paspoort, geld en e-reader waren vergeten in het chill cafe ;).
Na een uurtje slapen moesten we er alweer uit. Om 2 uur werden we samen met het Duitse stel uit Nuwara elijah opgehaald. We zijn in twee uur naar het yala park gereden. Daar hebben we een safari met zijn voeren geboekt. Hoe meer mensen, hoe goedkoper. Om vijf uur waren we al bij het park. Het park gaat pas om 6 uur open. We hadden al snel een kaartje en mochten als een van de eerste naar binnen. De chauffeur reed als een bezetene door het park heen. We dachten nog, op deze manier gaan we sowieso niets zien. Maar hij spotte een jachtluipaard en daarna nog een. Deze liep vlak langs de auto. In yala park zijn nog maar 25 jacht luipaarden te vinden. Je moet erg veel geluk hebben om er een te vinden! En geluk hadden wij!
Daarna hebben we nog een hoop hertjes gezien, Buffalo s, wilde zwijnen, krokodillen, olifanten en heel veel vogels.
Na een rit van 7 uur zijn we weer terug gegaan naar Ella. Hier nog even een middag dutje gedaan en s avonds met elkaar roti gegeten. Dat is hier super lekker en kun je met van alles en nog wat eten. Zelfs met een chocolade reep in het midden. S avonds op tijd naar bed gegaan. De volgende morgen rustig uitgecheckt en een tuktuk naar arugam bay genomen.
Wij verbleven in top heaven homestay. Een mooie kamer met s avonds warm water en een ventilator. De eigenaresse is erg vriendelijk, maar spreekt niet erg goed Engels, ze maakt wel een heel lekker ontbijt.
Deze strand plaats is een van de top 10 surfspots van de wereld. We hebben s middags lekker op het strand gelegen. De vorige avond was mijn havaiana overleden, best een groot drama, want voor het eerst had ik geen extra paar bij me. En de slippers in sri lanka lopen voor geen meter! Gelukkig hebben ze in arugam bay havaianas! S avonds was er een feestje bij mambo beach. Erg gezellig, we hebben lekker op het strand cocktails gedronken, met de Nederlandse jongens die er al eerder hadden ontmoet.
De volgende dag vroeg opgestaan om te gaan surfen. Dit ging best aardig. We hadden zelf shirtjes gekocht en hebben een uur in het water gelegen met allebei een privé instructeur. Daarna waren we versleten en duurde het even voordat we weer op normale temperatuur waren. Het was nogal warm en we waren oververhit. En toen gebeurde het.... over het terras gleed een slang. Whaaaaa we zijn snel weggegaan.
S middags lekker aan het strand gelegen en de dag afgesloten met een les yoga, op een dakterras waarbij je steeds op de achtergrond de zee hoorde. Heerlijk! S avonds wat gegeten en naar een cocktailfeestje geweest.

De volgende ochtend met de taxi vertrokken naar mirissa, een iets langere reis dan we hadden verwacht. De driver was stoned, maar uitstappen met al je spullen in een olifantenpark was ook niet echt een optie. Mirissa heeft een mooi strand en is rustiger en kleiner dan arugam bay. Je kunt er heerlijk op het strand eten. Een echt wit strand!

Vanmorgen zijn we weer vroeg opgestaan om walvissen te gaan spotten. De zee was erg onrustig, hierdoor had Jane erg last van haar maag. Maar we hebben wel twee walvissen gezien. Gelukkig was het ook niet zo dat al die bootjes erop afgingen!

Nu liggen we lekker in een strandtent, omdat het water wel erg hoog komt en komen we een beetje bij. We zijn best moe, omdat de dagen steeds erg vol zitten, maar we doen wel hele leuke dingen!

• 25 Juli 2017 - 12:31

Els :

Jullie hebben echt een vol programma zeg, maar wel allemaal schitterende belevenissen. Heerlijk om je verhaal weer te lezen. En hopelijk is het bij 1 slang gebleven. Genieten jullie nog maar lekker. Xxx

• 25 Juli 2017 - 16:15

Carolien:

Wat een mooie reisverhalen. Jullie hebben straks nog een vakantie nodig om bij te slapen haha. Wat maken jullie veel mee!
    Groetjes Carolien

• 25 Juli 2017 - 18:54

Albert :

Met veel plezier je mooie verhaal gelezen. Jullie hebben weer veel mooie dingen gezien en beleefd. Hopelijk nemen jullie ook nog een paar dagen rust. Geniet ervan. In afwachting van je volgende verslag.

• 25 Juli 2017 - 21:31

Els Breederveld:

Wat een belevenissen. Heerlijk om te lezen. Geniet ervan

• 26 Juli 2017 - 22:24

Brigitte :

Leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Jullie hebben het er maar druk mee :). Veel plezier samen!

• 27 Juli 2017 - 11:26

Fem: