Negombo naar Kandy naar Nuwara Eliya. - Reisverslag uit Kelegala, Sri Lanka van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Negombo naar Kandy naar Nuwara Eliya. - Reisverslag uit Kelegala, Sri Lanka van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Negombo naar Kandy naar Nuwara Eliya.

Blijf op de hoogte en volg Sietske

17 Juli 2017 | Sri Lanka, Kelegala

's Morgens heeft de eigenaar van ons guesthouse pannenkoeken gebakken. Het was zijn eerste keer, maar ze waren erg lekker. We werden daarna opgehaald door onze private driver, die ook nog een vriend meenam. Het was echt super gezellig. De driver wilde nog even naar de tempel en wij mochten mee. We hebben bloemen neergelegd. Het was erg druk in de tempel, iedereen was in het wit gekleed. Heel indrukwekkend. Daarna zijn we naar een kraampje langs de kant van de weggegaan waar we papaya hebben gegeten.
We zijn daarna naar een herb en spices garden geweest. Hier kregen we uitleg over de verschillende kruiden en hebben we het een en ander getest. Daarna voor te veel geld spullen gekocht. Maar als het werkt, werkt het!
De volgende stop was bij een elephant sanctuary. We hebben eerst gezien hoe de kleine olifantjes eten kregen. Echt heel lief en leuk. Daarna zijn we bij de andere olifanten gaan kijken. Zij liepen allemaal vrij rond in een groot gebied. Het was tijd om de olifanten te laten douchen in de rivier, dus iedereen moest aan de kant en de olifanten staken de weg over naar de rivier. Sommige olifanten lagen helemaal te rollen in de rivier, andere lieten zich nat maken door de verzorgers. Dit was heel gaaf.
Daarna zijn we door gereden naar Kandy onze volgende stop. Dit ligt in het midden van sri lanka. Het hostel viel wat tegen. De tuktuk driver bracht ons naar een local restaurant waar we wat gegeten hebben. Aan lunchen doen ze hier niet echt. We waren 4 euro kwijt voor twee fruitshakes en vier verschillende snacks! Daarna zijn we de stad ingelopen. Het meer was minder bijzonder dan we op blogs hadden gelezen. Kandy is erg druk en we liepen in enge straatjes waar iedereen iets van ons wilde. Uiteindelijk te duur in de pub gegeten. Daar ontmoetten we een Ierse en Duitse jongen. Samen naar bamboo garden gereden in 1 tuktuk. Het was een uitdaging, maar met een paar billen uit de tuktuk kwamen we heel aan. Vanuit bamboo garden hadden we prachtig uitzicht over de verlichte stad! We hebben veel gelachen en de meest rare en mooie verhalen gehoord.

De volgende dag zijn we met de tuktuk naar Sirigiya geweest. Yolo; in 3 uur 74 km afgelegd! We hadden de snelste driver ever! Hier hebben we de Piruangala rots beklommen. Deze geeft uitzicht op de bekende lionrock. Voor de Piruangala rots betaal je 3 euro en voor de lion rock 25 euro. Het eerste stuk bestond uit een stenen trap. Daarna een stukje recht en toen moesten we tussen de rotsblokken door klimmen. Het uitzicht was prachtig! De driver nam ons mee naar een stuk rots waar geen toeristen kwamen. Jane overwon haar hoogtevrees en was echt heel stoer! De driver was onze instagram husband. Hij nam overal foto s van ons. Het was een hele gave ervaring. Daarna vroeg hij of we nog op safari wilde naar de olifanten en dat hebben we gedaan. Met elkaar in de jeep naar een natuurpark. Hier hebben we wilde olifanten gezien. Er was een heel klein baby olifantje die het meeste herrie maakte. De leider van de groep was heel groot en had enorme slachttanden. We konden uren naar die beste kijken. Op een geven moment waren de olifanten onderweg naar de rivier en kwamen er een paar olifanten achteraan gerend. Super gaaf.
Daarna weer drie uur in de tuktuk naar het hostel. We made it! We zijn wel door iedereen uitgelachen, maar hé het leven is een groot avontuur! Daarna met driver opgehaald en lion bier en op het dakterras even lekker gegeten. Hier met een Frans stel en twee Nederlandse meisjes tips uitgewisseld.

Vanmorgen zijn we eerst naar de tempel waar de tand van buddha ligt geweest. Omdat het heel druk was en warm zijn we uiteindelijk niet naar binnen geweest.
De eigenaar van het hostel zei dat er geen treinkaartjes meer beschikbaar waren voor de trein naar nuwara eliya. Op het station konden we toch nog twee kaartjes kopen, we hadden alleen geen stoel.

Mam, misschien moet je deze alinea even overslaan ;)
Omdat we geen stoel hadden, zijn we op de grond naast de open deur gaan zitten. We zagen andere reizigers lekker met hun benen naar buiten zitten en dat hebben wij ook gedaan. Wat een gaaf uitzicht hadden we. In tunnels trokken we onze benen maar snel in. Het land is zo groen, heeft veel bergen en heel veel thee plantages. Soms reden we langs een afgrond en dat was best eng. Op een geven moment moest iedereen de trein uit. Een andere trein was ontspoort.(nee, mam er waren geen doden) We moesten met zijn allen in hele kleine bussen naar een ander station. Sardientjes in een blik hadden meer ruimte. Je kon je backpack niet eens neerzetten en de chauffeur reed ook niet echt rustig! Maar ook dat hebben we overleefd. We hebben ook het laatste stuk in de deur gezeten. Heerlijk!

In Nuwara Eliya is het een stuk kouder, eigenlijk gewoon mega koud. In het hotel hebben we een kamer onder het schuine dak en hoor je de wind hard waaien. We kregen lekker een kopje thee als welkoms drankje. We zijn uiteten geweest met een Duits stel. Erg gezellig. En we hebben vanavond voor het eerst lekker warm gedoucht. Nu lekker slapen want morgen gaat de wekken om 4.30!

Dankjewel voor al jullie leuke reacties!!!! Helaas kunnen we geen foto s uploaden want de WiFi is niet erg goed.

• 17 Juli 2017 - 19:15

Jolanda:

Wat een geweldig avontuur! Veel plezier!
    Groetjes, Jolanda

• 17 Juli 2017 - 19:39

Sharon:

Ohhh Siets wat super leuk om te lezen. En ik herken alles, te leuk! Ook de kruiden gekocht waarvan je haren niet meer terug komen;-) Ben benieuwd morgen, ook weer een hele tocht en hopelijk zie je een mooie zonsopgang naar het einde van wereld.
    Geniet er van!

• 17 Juli 2017 - 20:10

Ellen:

In gedachten ben ik daar ook weer door wat je schrijft, zo herkenbaar. Alsof er niets is veranderd na 15 jaar. En het is inderdaad een supermooi land he? En he.....ze hebben daar niet van die regeltjes zoals wij hier in NL.....dus dan maar gewoon beleven en genieten. Dat doe je goed. Toppie!!

• 17 Juli 2017 - 21:50

Els:

Haha Siets heb het stukje toch maar gelezen, wil niets missen van je reisverslag . Zolang je niet op de trein zit. ...... prima toch ; ~). Weer een heerlijk verhaal om te lezen. Veel plezier nog meiden! !