khao sok - Reisverslag uit Ban Bang Pru, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu khao sok - Reisverslag uit Ban Bang Pru, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

khao sok

Blijf op de hoogte en volg Sietske

05 Augustus 2016 | Thailand, Ban Bang Pru

Woensdag met de bus naar khao sok gereisd. De reis was iets langer dan we gepland hadden, maar toen we aan kwamen bij onze boomhut/huis was het helemaal prima. Ik dacht wel de hele tijd er zitten hier vast heel veel slangen hahaha. Maar na navraag had de eigenaressen nog nooit een slang bij de treehouses gezien.
Voor de volgende dag wilde we een excursie boeken. We zaten de opties door te lezen en er stond een aantal keer bij dat het zo leuk was dat je zoveel verschillende slangen kon zien. Leuk leuk? Verschrikkelijk!
Uiteindelijk kwamen we bij Ying, een super lieve vrouw die voor ons een goedkopere bungalow voor de tweede nacht kon regelen en een excursie naar het meer. Met zijn drieën op haar scooter rond gereden. En iedere keer als er een auto aan kwam ging ze zelf ook gillen haha.
S avonds lekker uit eten geweest en op tijd naar bed. Maar slapen konden we niet echt. Het regende zo hard en het maakte zo n herrie op ons dak, dat we om het kwartier wakker waren.

Volgende ochtend vroeg op ontbijten en naar Ying. Zij bracht onze spullen naar onze nieuwe bungalow aan de rivier en wij konden dan op excursie gaan. Na een uur rijden kwamen we aan bij het meer. Hier gingen we op een slowboat. Super mooi die bergen in het meer en het heldere water. Na een uur kwamen we aan bij bamboe huisje dat dreef op het meer. Hier hebben we gegeten en daarna begonnen we aan de tocht door jungle. Nog maar even benadrukt dat het prima was als we geen slangen zouden zien ;).
Door de vele regen die was gevallen was het enorm glibberig! Eerst deed ik nog een poging mijn schoenen schoon te houden, maar na een tijdje heb ik het opgegeven. Glijdend over de modder en af en toen kruisend door de rivier liepen we eerst naar een grot. Door het hoge water konden we de grot niet in en liepen we verder naar een waterval. Dat was soms best heftig tegen de stroming in door de rivier heen. En wat zou er allemaal in die rivier zwemmen.... Daarna weer terug geglibberd. Even gezwommen bij de bamboe huisjes. Een poging gedaan mijn schoenen weer schoon te krijgen en daarna terug naar de pier gevaren. Het begon te regenen en was super koud! S avonds lekker pizza gegeten en daar kwamen we twee meisjes tegen die ik in Cambodja had ontmoet. Even gezellig bijgekletst, nog een cocktail gedronken en naar bed. Vandaag gaan we pas om twaalf uur terug naar ao nang, zodat we even kunnen relaxen. En morgen gaan we twee dagen naar een spa!

• 05 Augustus 2016 - 21:24

Lisanne:

Siets wat heb je het geweldig! X