check! - Reisverslag uit Ban Chalok Ban Kao, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu check! - Reisverslag uit Ban Chalok Ban Kao, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

check!

Blijf op de hoogte en volg Sietske

31 Juli 2016 | Thailand, Ban Chalok Ban Kao

Ik zit nu nog even heerlijk in het laatste avond zonnetje op een super mooi wit strand en een helder blauwe zee.

Soms heb je het gevoel dat bepaalde zaken niet voor jou voorbestemd zijn. Zo was het bij mij met duiken. Zonder al te diep na te denken wilde ik met het geld van mijn opa en oma echt iets leuks doen. Ik had eigenlijk nooit de behoefte om te gaan duiken, maar ik dacht iedereen is er zo enthousiast over.
De theorie was goed te doen. In het zwembad had ik al een strijd met mezelf om onder water te kunnen ademen. Maar ik wilde niet opgeven. Een stemmetje in mijn hoofd zei:"je kunt ook gewoon stoppen hoor." MaarJa dan was ik niet eens in de zee geweest... Dus gistermiddag ging ik vol goede moed de zee in. Het weer werkte niet mee, want het regende en de golven waren erg hoog. Ik voelde me niet helemaal lekker, maar dat kwam vast door de spanning. Ik was nog nooit zeeziek geweest.... We gingen het water in en Brian was mijn buddy. Gelukkig mocht ik wel gelijk achter de instructrice zwemmen. Zij was heel kalm en relaxt wat een positieve uitwerking op mij had. Onder water moesten we oefeningen doen die we ook in het zwembad deden.... Toen dacht ik al Oh shit!!! Want mijn regulator (waardoor je ademt) weggooien was geen problemen. Zuurstof bij mijn buddy halen ook niet en zonder zuurstof naar boven zwemmen ook niet. Maar mijn masker vol met water laten lopen was wel een dingetje. Ik raakte natuurlijk in paniek en wilde het liefst naar boven zwemmen. Tanja hield me vast en zorgde dat ik weer rustig werd. Voor mijn gevoel duurde dat uren en had ik liters zeewater gedronken door mijn neus. Tanja zei dat ik trots kon zijn dat ik me zelf zo snel weer onder controle had. Na een rondje gezwommen te hebben was ik een stuk relaxter. Vooral als ik mijn duikbril vast kon houden. Zal er vast grappig uit gezien hebben. Daarna moest ik de oefening nogmaals doen en dat ging veel beter. Toen we terug kwamen op de boot voelde ik me enorm beroerd. En ja hoor mijn hele maag inhoud kwam eruit. Pilletje genomen en het ging weer een stuk beter. Bij de tweede duik was ik al een stuk relaxter. Toen moesten we onze duikbril helemaal vol laten lopen en dat ging prima.
De dag afgesloten met yin yoga. Super relaxt, maar zo relaxt dat ik een paar keer in een ongemakkelijke houdingen in slaap kukelde.
Vanmorgen moest ik mij om kwart over 6 melden. Ik dacht; ik kan ook gewoon blijven liggen. Ik wilde niet opgeven, dus op mijn roze scooter naar de duikschool. Iedereen was lekker duf. We gingen nu naar een open stuk zee, gister doken we in een baai. We gleden via het touw naar beneden. Mijn oren gingen nu sneller open en ik was best relaxt. Ik kon genieten van alles vissen die ik zag. Ik had van te voren gemaild of je waterslangen zou zien... En die hebben we gelukkig ook niet gezien. Aan het einde van de duik moesten we de duikbril helemaal afzetten. Ik raakte weer in paniek, maar kon mezelf nu snel bij elkaar rapen. De laatste duik (nummer 4) vond ik echt leuk hahaha. En daar heb ik enorm van genoten. Terug bij de duikschool waren we allemaal geslaagd voor onze padi. Ik kijk heel blij op de foto, of dat nu was dat ik gehaald had of dat ik blij was dat het over was laat ik nog even in het midden ;) dankjewel opa en oma voor de ervaring! X
Vanmiddag heb ik een dans workshop gedaan bij de yogastudio. Super leuk en het dansje was super maf, but hé is it to late now to say sorryyyyyyyy.... Ja er is een filmpje van hahaha....

Vanavond ga ik met de boot en de bus naar krabi! Tot dan! Liefs

  • 31 Juli 2016 - 14:00

    Brigitte:

    Stoer van je! Wel fijn dat je van die laatste duik toch nog hebt genoten. Have fun! x

  • 31 Juli 2016 - 15:32

    Els:

    Wauw Siets wat heb je weer enorme grenzen verlegd bij jezelf. Wees maar trots op jezelf!! Op naar de volgende uitdaging! Veel plezier. LY.x

  • 31 Juli 2016 - 23:10

    Albert:

    En ik maar denken dat een vakantie voor de ontspanning is, maar blijkbaar zijn er mensen die denken dat ze dan grenzen moeten verleggen. Knap gedaan hoor!

  • 01 Augustus 2016 - 09:49

    Deborah:

    Hey Sietske, ik had wat in te halen, maar ben nu bij. Petje af hoe je het allemaal doet en hoe je ermee omgaat. Je verlegt inderdaad je grenzen; dat kan niemand je meer afpakken. Go girl! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Veel plezier!

  • 01 Augustus 2016 - 10:36

    Everdien:

    Tsjonge Sietske wat maak je allemaal weer mee. Leuk om te lezen. Die duikervaring pakken ze je niet meer af, of je er mee verder gaat of niet. Nog veel plezier verder!

  • 02 Augustus 2016 - 12:12

    Trudy:

    Wat gaaf dat je je padi hebt gehaald! Ik vond het ook best spannend zo onder water, dus je verhaal was erg herkenbaar. Ga je nog een keer duiken? Veel plezier! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Chalok Ban Kao

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

Vliegen naar Bangkok en dan zien waar ik heen ga!

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2016

dankjewel

10 Augustus 2016

ao nang, spa, kayaken, beach

05 Augustus 2016

khao sok

03 Augustus 2016

ao nang en eiland tour

31 Juli 2016

check!
Sietske

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 21173

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Vietnam

29 April 2018 - 13 Mei 2018

Shanghai en Bali

09 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Sri Lanka

11 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

14 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Thailand en Bali

Landen bezocht: