op naar Laos en door... - Reisverslag uit Ban Sithan Nua, Laos van Sietske Blok - WaarBenJij.nu op naar Laos en door... - Reisverslag uit Ban Sithan Nua, Laos van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

op naar Laos en door...

Blijf op de hoogte en volg Sietske

14 Juli 2016 | Laos, Ban Sithan Nua

Gisteren ben ik met de nachttrein van Bangkok naar Nong Khai gereisd. Ben ik blij met mijn 1.60, ik kon namelijk precies liggen het bed. Gelukkig had ik allemaal films op mijn iPad staan en hield Bradley Cooper mij gezelschap. Helaas niet veel kunnen slapen. Eenmaal de trein uit ging ik samen met een groepje met de tuktuk naar de Thaise grens. Hier werd je weer netjes afgemeld. Daarna ging je met zijn allen in een bus over de vriendschapsbrug naar Laos. Hier moest je formulieren invullen, om een visum aan te vragen. Bij raam nummer 1 kreeg je de papieren. Bij raam nummer 2 moest je alles inclusief pasfoto’s en paspoort weer inleveren. Vervolgens hing er iemand uit raam 3 die dan een paspoort naar buiten hield. Als je jezelf herkende dan kon je je paspoort komen halen. Maar als je met zijn vijftigen om een klein raam staat, snap je dat vast dat het niet erg fijn was en lang duurde ;). Daarna met de bus naar de stad gegaan. Ik hoorde van andere mensen dat de stad niet veel te bieden heeft, dus heb ik mijn 2 nachten omgeboekt naar 1 nacht en neem ik morgen om 7 uur ’s morgens de bus naar het noorden.
Vandaag de stad ingegaan en er is inderdaad niet veel te beleven. Maar ik ging naar een tempel waar ik een monnik tegen kwam die van alles en nog wat vertelde over budisme en meditatie.. Super leuk en interessant. En daarna heb ik nog een poging gedaan tot het leren van Engels aan andere monniken.
Als lunch lekker groente met rijst gegeten en daar ontmoette ik twee heel leuke meisjes uit Oostenrijk. Heerlijk zitten kletsen en ze hebben me een heleboel tips gegeven over wat ik niet mag missen in luang prabang.
Daarna in het op hotel even lekker appen en toen kwam ik een Koreaans meisje tegen. Samen lekker wezen eten, vis en kip van de grill met sticky rice. Daarna de avondmarkt bezocht. Nu alle spullen weer in mijn tas gepropt. Oké misschien heb ik al wel een extra tas aangeschaft voor alles zooi die ik er niet zo snel in krijg en nee ben volgens mij ben ik nog niets vergeten/ kwijt geraakt hahaha.
Morgen met de bus naar luang prabang. Een rit van 12 uur. Ik heb Koreaanse medicijnen gekregen waarbij je zeker weten niet misselijk zal worden, ben benieuwd!
Nu slapen en morgen vroeg op!

Fijne avond, liefs!

P.s. Na een slapeloze nacht wiebelen in de trein wist ik in eens wie ik onderweg verloren ben, dichterbij dan ik had kunnen bedenken. Hoop dat diegene mij snel terug vindt, want de deur staat altijd open. Oké dat was het! #doei

  • 14 Juli 2016 - 18:29

    Femke:

    Hee siets! Wat fijn al die contacten weer :)! Sterkte met je 12urige reis ☺️! En ik hoop ook zeker dat wie je kwijt was de weg weer terugvindt. X

  • 14 Juli 2016 - 19:54

    Mama:

    Wat een heerlijk verslag weer, en wat een mooie dingen mogen meemaken. Succes met de busreis. Enne. ....diegene die je hebt verloren gaat jou heus wel weer vinden.

  • 14 Juli 2016 - 21:06

    Karin:

    Hee Siets,
    Je bent lekker op dreef zeg.....leuk om te lezen, goede reis.....
    Liefs, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Sithan Nua

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

Vliegen naar Bangkok en dan zien waar ik heen ga!

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2016

dankjewel

10 Augustus 2016

ao nang, spa, kayaken, beach

05 Augustus 2016

khao sok

03 Augustus 2016

ao nang en eiland tour

31 Juli 2016

check!
Sietske

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 21161

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Vietnam

29 April 2018 - 13 Mei 2018

Shanghai en Bali

09 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Sri Lanka

11 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

14 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Thailand en Bali

Landen bezocht: