Bangkok dag 2,3 en 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2,3 en 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sietske Blok - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2,3 en 4

Blijf op de hoogte en volg Sietske

18 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

De tweede dag naar het grote paleis geweest. Heel indrukwekkend. Alles is van goud en bewerkt. Er staan tempels in en alles mooi versierd.
Daarna naar de liggende buddha geweest. Deze is 46 meter lang en bijzonder omdat buddha s bijna nooit liggen.
Daarna met de boot de rivier over gestoken en naar een andere tempel geweest. Daarna nog wat rond gestruind door de woonwijken. In een kanaal tussen de huizen zwom een veraan, vet vies. Gelukkig geen slang.
S avonds lekker gegeten en daarna met een groepjes wat gedronken. De cocktails en biertjes smaakte goed...
In het hostel aangekomen, waren er twee nieuwe Nederlandse meisjes op de kamer. Nog tot veel te laat zitten kletsen.


Op de derde dag ging de wekker al om 6 uur. Oh wat voelde ik me brak. Ik kan toch niet meer zo goed tegen drank als ik dacht haha. Om 7 uur werd ik opgehaald met een busje en ging ik naar de floating market, zo'n anderhalf uur rijden van Bangkok.
Ik de boeken stond dat deze niet zo toeristisch was, maar dat bleek niet helemaal te kloppen. Eerst 40 min rondgevaren over de floating market en daarna kon je zelf rond lopen. Heerlijk ontbeten met een verse mango en kleef rijst. Natuurlijk waren er ook twee mannen met slangen aanwezig waarmee je op de foto kon. Ik ben er heel stoer vlak langs gelopen. Oké ik had ook geen andere keus ;).
Daar natuurlijk mezelf nog wat tigerbalsum aan laten smeren, maar dat kan nooit kwaad.
Daarna zijn we ergens gaan lunchen en ontmoette ik een meisje uit Brazilië die nu in Maleisië woont en een jongen uit Engeland. Was erg gezellig!
Daarna zijn we naar the bridge over the river Kwai geweest. Super indrukwekkend. Er was alleen erg weinig tijd. Dus de brug over gestoken en weer terug gelopen.
Daarna gingen we op weg naar the tiger temple. Er werd nadrukkelijk gezegd dat de beesten niet gedrogeerd waren en zo uit het wild kwamen. Dat is dan als nog zielig, maar ze hebben, als ze niet op de foto moeten, wel enorm de ruimte om te bewegen. Die beesten waren zo suf en slaperig dat ik niet helemaal geloofde dat er niets met ze aan de hand was.
Op de terugweg in de bus met mensen uit Iran zitten praten. Super indrukwekkend en wat ben ik dan blij dat ik Nederland woon!
S avonds met drie andere wat gaan eten en drinken, wat eindigde in dansen op straat tot diep in de nacht. De nieuwe vriendschap moesten we natuurlijk even vastleggen. Nee niet met een tattoo maar met armbandjes.

Vanmorgen lekker uitgeslapen en mijn spullen gepakt. Mijn tas kon ik gelukkig in mijn hostel laten. Vanavond met de trein naar Chan mai. Ik dacht ik verwen mezelf even met een heerlijke Thaise massage. Zo wat een pijnlijke bedoeling is dat. Ik werd in allerlei yoga houdingen gepropt en met ellebogen bewerkt. Ben benieuwd hoeveel blauwe plekken ik morgen heb. Nu even lunchen en dadelijk nog even shoppen.

Liefs Sietske

  • 18 Juli 2015 - 09:26

    Robine:

    Siets,
    Wat maak je toch enorm leuke dingen mee!
    En dan ben je er nog maar pas.
    Ben benieuwd naar jouw overige avonturen!
    Liefs
    Bien

  • 18 Juli 2015 - 10:09

    Els:

    Heerlijk om je verslag te lezen, en wat stoer dat je ook al kon het niet anders, langs die slang bent gelopen!!!!
    wat een enorme leuke ervaringen en vriendschappen doe op Siets, en wat een heerlijke gedachte dat je het zo naar je zin hebt ;-D (met falco gaat het de goede kant op).
    liefs mama

  • 18 Juli 2015 - 18:22

    Bri:

    Klinkt goed zeg, Sietske! Fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet. Veel plezier! X, Bri

  • 18 Juli 2015 - 18:22

    Bri:

    Klinkt goed zeg, Sietske! Fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet. Veel plezier! X, Bri

  • 18 Juli 2015 - 21:08

    Heleen:

    Hee Sietske,
    Leuk om je verslagen te lezen! Het klinkt heel avontuurlijk en heel gezellig! Super al die contacten en indrukken. Veel plezier! Groetjes Heleen

  • 19 Juli 2015 - 08:52

    Everdien:

    Fijn te lezen dat je vakantie prima van start is gegaan en dat het naar je zin gaat! Volop genieten verder! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand en Bali

Backpacken door Thailand en relaxen op Bali.

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2015

het einde nadert

04 Augustus 2015

eerste dagen Bali

01 Augustus 2015

Singapore

30 Juli 2015

ao nang en koh phi phi

25 Juli 2015

pai
Sietske

Actief sinds 01 Juli 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 21194

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 13 Augustus 2019

Vietnam

29 April 2018 - 13 Mei 2018

Shanghai en Bali

09 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

Sri Lanka

11 Juli 2016 - 14 Augustus 2016

Laos, Cambodja en Zuid-Thailand

14 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Thailand en Bali

Landen bezocht: